Quantcast
Browsing all 16 articles
Browse latest View live

Sista stoppet

Idag är det sista stoppet i Kroatien. Det blir ingen buss för vår del utan som mest går vi i land och hoppas på lite shopping vid kajen. Sen kommer vi bara ta det lugnt här på båten. Här är två bilder...

Skugghäng

Skugghäng! Idag är båten tom på folk. Alla är i Kroatiens fina stad Dubrovnik. Ska vara jättefint… Men jag orkar inte flänga runt med barnen, de är trötta och behöver ta det lugnt. Nu längtar vi hem...

Hej då Medelhavet

Nu sitter vi på bussen till flygplatsen. Tråkigt nog åker den inte mer i Venedig så den staden har vi inte direkt upplevt. Men det är ändå mycket Venedig känsla utanför själva stan. Nästa gång vi hörs...

View Article

Jag går på semester igen…

Hej! Här är massor av bilder från medelhavskryssningen och lite rader kring den – var helt fantastisk förutom att Ella Bella blev sjuk direkt när vi kom ner. Följer du min blogg? Längst ner finns en...

Vill resa utomlands igen

Jag vill resa utomlands igen! NU! Gud vad jag behöver värme! Så trött på att frysa, säkert ni också. Tänk att få  vara där det är 28-30 grader och sol! Bada med barnen och dricka en kall öl i...

London weekend nästa!

God morgon alla! Igår bestämdes det, något som jag har planerat att göra flera gånger tidigare, att jag och min fina vän Sofia ska till London. I början av december flyger vi tidigt som bara den på...

Vet inte vad ni säger men…

Jag vet inte vad ni säger men här skulle man ju trivas som fisken i vattnet rent ut sagt. Åh, denna kyla gör ju att man blir tokig. Kallt, kallt och mörkt! Men vi går ju mot ljusare tider, nu går solen...

ITALIENSK SOMMAR PÅ GÅNG

I sommar ska det bli Italien, det bara måste bli Italien i sommar för vi har sagt det flera år att vi ska åka men det har fortfarande inte blivit av. Stefan var en del i norra Italien som liten och det...

MORGON I BARCELONA

God morgon från Barcelona! Igår landade vi 20:25 här och kom till hotellet vid 22:00. Vi var ju ganska trötta men fixade till oss snabbt och gick sen ut för att äta lite. Vi frågade ju såklart mannen i...

WILD FLOWER AT THE BEACH

Vilken dag vi har haft! Strålande sol och jättevarmt! Vi började dagen med att promenera ner mot stranden, det blev en ganska lång promenad där vi gick genom gamla stan och sedan ner mor hamnen på...

Xup Xup på Platja Barceloneta

Igår åt vi lunch på ett ställe nere vid stranden som heter Xup Xup, riktigt bra! Grym personal, bra musik, god mat. Vi åt en trerätters under två timmar och hade det så mysigt med gamla låtar och...

KVALITÉTS TID MED MAMSEN OCH HANSEN

Lycka är att få vara med mor och syster i vackra Barcelona. Prata om livet och plocka slipade glasstenar på stranden åt barnen där hemma.

LÖRDAGEN I BARCELONA

Vi hade en toppendag även igår! Fylld med god mat, dricka, promenader och mys! Vi började dagen med en promenad ner mot stranden där jag skulle hämta lite sand. Vi gick in i en stor kyrka på vägen,...

FIRST BAR – MYSIGT I BARCELONA

Idag ska vi åka hem, det känns bra. Jag är verkligen nöjd och belåten. Nu vill jag pussas och kramas med Ella och Tuva, mina älskade små skruttar. ❤ Igår kväll hamnade vi inne på en jättemysig och...

GRILLED TUNA & TURISTBUSS

Igår åkte vi Bus Turistic genom hela Barcelona eftersom det var lite smått regnigt och mulet. Perfekt sätt att se allt man ”missat” när man strosat omkring bland alla mysiga små bakgator. När det var...

BYE BYE BARCELONA

Vilken fantastisk stad – Barcelona! Visst kommer vi gärna tillbaka hit och jag åker gärna med barnen eftersom att Barcelona både har strand, sol, snäckor, glasbitar, god glass, mat som passar barnen...